Аплікація овочі: ідеї та покрокові майстер-класиДля всебічного розвитку дітей, розвитку в них творчих здібностей, мовлення, пам'яті, фантазії і необхідних у житті навичок, у дошкільних навчальних закладах поряд з іншими заняттями проводять заняття з аплікації, окреме місце серед яких займає аплікація на тему овочі.Як правило, в молодших групах на це відводять приблизно п'ятнадцять-двадцять хвилин на тиждень, тоді як по аплікації заняття "Овочі" у старших групах займає більше часу і, відповідно, завдання виконуються більш складні. Вихователь попередньо готує конспект занять аплікація "Овочі" , в якому позначаються основні цілі та завдання, а також детально розписується хід заняття і необхідні для цього матеріали. Підготовча робота також має велике значення, оскільки в цей час малята знайомляться з художніми творами, розглядають малюнки і дізнаються відмінні характеристики того чи іншого предмета. Приблизний конспект аплікації "Овочі" у молодшій групі має передбачати навчання в ігровій формі, тобто вихователь створює ігрову ситуацію, привертаючи тим самим увагу малюків і розвиваючи у них емоційну чуйність. Оскільки в цьому віці малюки ще не вміють добре поводитися з ножицями, їм роздаються заздалегідь підготовлені деталі, після чого роз'яснюється послідовність їх розкладання на основі, спосіб нанесення клею і приклеювання кожної деталі до основи. Після наклеювання заготовок на основу допускається прикраса вироби за допомогою різнокольорових фломастерів, олівців, фарб або шматочків кольорового паперу. Після того, як всі роботи готові, як правило, проводять колективне розглядання кожної виготовленої вироби для дитячого садка . Це необхідно для того, щоб дошкільнята навчилися радіти результатам своєї праці, а також могли оцінити їх. Аплікація "Овочі" - середня групаПодібна робота спрямована на те, щоб навчити дітей правильно користуватися ножицями і вирізати різні фігури. Завдяки цьому у малюків розширюється уявлення про форму предметів, їх розміщення на аркуші паперу. Так, в середній групі діти навчаються групувати різні елементи в залежності від їх кольору і форми, а також закріплюють свої знання кольорів та їх відтінків. Крім цього малюки вчаться самостійно вирізати різні деталі за допомогою паперових заготовок. Наприклад, з червоного квадрата вирізається помідор, а зелений прямокутник підійде для огірка. У середній групі можна проводити заняття аплікацією на овочі тарілці. Для цього вчитель показує заздалегідь виконаний зразок, а потім пропонує повторити таку ж виріб самостійно. Для самостійної роботи усім лунає набір матеріалів, який складається з різнокольорових паперових квадратів і прямокутників, клею, яскравого паперового кола (він буде тарілкою) і ножничек. Під час самостійної роботи вихователь неодмінно повинен допомагати хлопцям, особливо якщо у когось з них щось не виходить. Якщо ж хтось із дітей не зможе правильно вирізати потрібні деталі чи у нього виникнуть інші труднощі при підготовці фрагментів або їх наклеюванні і вихователь не допоможе, у дитини може просто пропасти інтерес до заняття і вже наступного разу він може не захотіти виконувати аналогічне завдання. Аплікація "Овочі" у старшій групіКрім закріплення знань кольорів, форм, навичок роботи з ножицями і наклеювання різних деталей на папір або картон, дана робота допомагає навчитися зображати різні предмети за допомогою прийому згину паперової заготовки, завдяки чому одночасно виконуються ліва і права сторони. Крім цього дошкільнят можна знайомити з прийомом вирізання з паперу, складеної вдвічі, завдяки чому предмети, вирізані таким способом, виходять акуратними і симетричними. Якщо малюки самостійно виконують який-небудь сюжет, вони не тільки навчаються поєднувати між собою кольори і їх відтінки, але також складають цілий предмет з окремих частин. Наприклад, це може бути виріб на тему овочі у вигляді каструлі з овочами. Для виконання такої вироби знадобляться заздалегідь підготувати основу у вигляді великого аркуша паперу, а також вирізати паперову каструлю. Інші елементи хлопці можуть вирізати самостійно. Якщо це колективна робота, кожен повинен вирізати якийсь один предмет, а потім дошкільнята всі разом можуть наклеїти їх на каструлю. У цьому віці діти вже можуть активно використовувати техніку обрывной аплікації з кольорового паперу , де також можуть бути виконані різні овочі і фрукти. Аплікація в цьому випадку може бути як індивідуальна, так і колективна. Овочі аплікація підготовча група . Основні завдання таких занять в цьому віці полягають у тому, щоб діти, які вже вміють працювати з ножицями, а також знають кольори і їх відтінки, навчилися більш точно вирізати різні геометричні фігури, переробляти одну фігуру на іншу, а також наклеювати їх на папір у вигляді окремих предметів або цілих композицій. У цьому віці використовуються різні техніки вирізування. Наприклад, папір може бути складена вдвічі або у вигляді гармошки. Як правило, на початку навчального року в підготовчій групі закріплюють знання та навички, засвоєні раніше. Що стосується робіт на тему фруктів і овочів, дітей можна вчити зображати їх у розрізі. Зазвичай така аплікація виконується з натури. Такі завдання потрібні для того, щоб дошкільнята не тільки освоювали нові способи вирізування, але і вчилися створювати цілий предмет, використовуючи для цього окремі частини, а також правильно розташовувати деталі на аркуші паперу, грамотно використовуючи для цього весь спектр кольорів. Ще одна важлива задача навчання дошкільнят - навчити їх створювати симетричні і асиметричні форми, а також зображення, які схожі на реалістичні. При цьому навчання проводиться від простого до складного, тобто спочатку діти вдосконалюють свої навички на виконання окремих нескладних предметів, а постом переходять до створення сюжетних композицій. |
Реклама